ကာကနီေခၚ၊ စုန္းမေက်ာ္၊ ၄-ေဖၚအဘယ္နည္း။ ။ ကာကနီကား စုန္းမဟုတ္၊ နဖူးစီး မွန္ကူပါေသာ နတ္စိမ္းမ်ိဳးသားျဖစ္သည္၊ ယခုေခတ္ မင္းညီေနာင္ ဘိုးမင္းေက်ာ္ ဦးရွင္ႀကီး စသည္တို႔လို အစားမ်ိဳးဟုမွတ္ရာ၏၊အက်ယ္ကို သဒၵကပၸဒုမ ေခၚ ေလာကီက်မ္း၌ ႐ႈေလ။
(၁) ေဒ၀ ကာကနီ- ေအာက္တန္းစား နတ္ဆိုးနတ္ယုတ္မ်ား၊
(၂) ဗ်ဂၣကာကနီ- က်ားႏွင့္ယွဥ္ေသာ နတ္စိမ္းမ်ား၊
(၃) ယကၡ ကာကနီ- ဘီလူး သရဲဖုတ္ ၿပိတၱာႀကီးမ်ား၊
(၄) ဣႏၵ ကာကနီ- ထိုကာကနီတို႔၏ အႀကီးအကဲနတ္စိမ္း။
ကာမ ၁၀-ဘံု။ ။ ကာမပုဂိၢဳလ္တို႔လားေရာက္ရာ ၁၁-ဘံု ဟူလို။
အပါယ္ ၄-ဘံု၊ လူ႔ဘံု၊
နတ္ျပည္ ၆-ထပ္၊
ေပါင္း ၁၁-ဘံု။
ကာမဂုဏ္ ၅-ပါး။ ။ သဠာယတနသံယုတ္။ ပါ။ ၄၂၄။ ႒-၁၂၀-၌ အက်ယ္႐ႈ။ ကိေလသာအာ႐ံု၌ ဖြဲ႕စည္းတတ္ေသာတရား ငါးပါး။
(၁) ႐ူပါ႐ံု- အဆင္းအာ႐ံု၊
(၂) သဒၵါ႐ံု- အသံအာ႐ံု၊
(၃) ဂႏၶာ႐ံု- အနံ႔ အာ႐ံု၊
(၄) ရသာ႐ံု- အရသာအာ႐ံု၊
(၅) ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု- အေတြ႕အထိအာ႐ံု။
ကာမတရား ၂-ပါး။ ။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္။ ပါ။ ၈၁။ ႒။ ပ-အုပ္ ၂၆၈-၌ အက်ယ္႐ႈ။ ယုတ္ညံ့ေသးသိမ္ေသာတရား ၂-ပါး။ (၁) ၀တၳဳကာမ- တဏွာ၏အာ႐ံုအေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေရႊ ေငြ စိန္ ေက်ာက္ ဆင္ ျမင္းကြၽဲ ႏြား သားမယားစသည္မ်ိဳးကိုေခၚသည္၊
(၂) ကိေလသာကာမ- တဏွာေခၚ ေလာဘေစတသိက္တရားကိုေခၚသည္။
ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု။ ။ ေကာင္းေသာလားျခင္းရွိေသာ ကာမပုဂိၢဳလ္တို႔၏ ေနရာ ၇-ဘံု၊
(၁) လူ႔ဘံု၊
(၂) နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊
ေပါင္း ၇-ဘံု။
ကာေမသုကံ၊ က်ိဳးျပစ္ဒဏ္၊ ထိမွန္ ၁၅-ပါး။ ။ သူ႔သားမယား၌ သြားလာလြန္က်ဴးသူတို႔ ရရွိေသာ မေကာင္းက်ိဳးအျပစ္ဆယ့္ငါးပါးဟူ၏။ ထိုထိုက်မ္းစာတို႔၌ အမ်ိဳးမ်ိဳးလာရွိသည္။
(၁) အပါယ္ ၄-ပါးသို႔လားရျခင္း၊
(၂) မိန္းမ ပ႑ဳက္ျဖစ္ရျခင္း၊
(၃) ရန္သူႏွင့္ေတြ႕ရျခင္း၊
(၄) လူအမ်ား မုန္းျခင္း၊
(၅) စား ၀တ္ အိပ္ယာရခဲျခင္း၊
(၆) ဆင္းဆင္းရဲရဲ အိပ္ရ ႏိုးရျခင္း၊
(၇) အမ်က္ေဒါသႀကီးျခင္း၊
(၈) ေလာကုတၱရာတရား မရရွိႏိုင္ျခင္း၊
(၉) စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္ျပဳန္းရျခင္း၊
(၁၀) ယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ခံရျခင္း၊
(၁၁) ေဘးေတြ႕ရျခင္း၊
(၁၂) ယံုမွားသံသယမ်ားျခင္း၊
(၁၃) ခ်စ္သူတို႔ႏွင့္ ခြဲေနရျခင္း၊
(၁၄) အသက္တိုျခင္း၊
(၁၅) ဆင္းရဲႀကီးစြာေတြ႕ရျခင္း။
ကာေမသုကံ၊ ထိမည္မွန္၊ ေရွာင္ရန္မိန္းမ ၄၁ ။ ။ ၎င္းသုေတသနရပ္ကို (အုပ္ထိန္းျခင္းရွိေသာ မိန္းမမ်ိဳး ၂၀)(အုပ္ထိန္းရာေသာမိန္းမ ၂၁-ေယာက္)၌ ဆိုခဲ့ၿပီ။
ကာေမသုမိစၦာစာရ အဂၤါ ၄-ပါး။ ။ ကာမကိစၥ၌ ကံေျမာက္ႏိုင္သည့္အဂၤါေလးပါး။
(၁) အ ဂမနိယ ၀တၳဳ ၂၀-တို႔တြင္ပါ၀င္ျခင္း၊
(၂) က်င့္ျပဳ မွီ၀ဲလိုစိတ္ရွိျခင္း၊
(၃) ရႏိုင္ေသာနည္းျဖင့္ လ႔ံုလလည္းျပဳျခင္း၊
(၄) ျပဳက်င့္ျခင္းကိုလည္း သာယာျခင္း။
ကာယကံမ်ိဳး ၃-ပါး။ ။ ကုိယ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္က်ဴးလြန္ေသာ ကံသံုးပါး။
(၁) ပါဏာတိပါတ- သူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္း၊
(၂) အဒိႏၷာဒါန- အရွင္မေပးေသာသူ႔ဥစၥာကို ခိုးျခင္း၊
(၃) ကာေမသု မိစၦာစာရ- ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္ေသာ သူ႔မယား သမီးသားကို ေဖာ႒ဗၺ တဏွာျဖင့္ က်ဴးလြန္ျပစ္မွားျခင္း။
ကာယကတာ သတိမ်ိဳး ၁၈-ပါး။ ။ ဥပရိပဏၰာသ ကာယဂတာသတိသုတ္ ပါဠိေတာ္မွ။
(၁) အာနာပါနပိုင္း၊
(၂) ဣရိယာပထပိုင္း၊
(၃) သမၸဇညပိုင္း၊
(၄) ပဋိကူလပိုင္း၊
(၅) ဓါတု ၀၀တၳာန္ပိုင္း၊
(၁၄) သိ၀ထိက ၉-ပါးႏွင့္တကြ
(၁၅) ပဌမစ်ာန္၊
(၁၆) ဒုတိယစ်ာန္၊
(၁၇) တတိယစ်ာန္၊
(၁၈) စတုတၳစ်ာန္တို႔ ျဖစ္၏။
ကာယႀကီး ၄-ပါး။ ။ ကာယဂတာ သတိအရာ၌ သံုးသပ္ရေသာ ၄၂-ပါးေသာ ကာယအစု ၄-မ်ိဳးကို ဆိုသည္။
(က) ပထ၀ီကာယ ၂၀။
(ခ) အာေပါကာယ ၁၂၊
(ဂ) ေတေဇာ ကာယ ၄၊
(ဃ) ၀ါေယာ ကာယ ၆၊ ေပါင္း ၄၂-ပါး။
ကာယဒုစ႐ိုက္ ၃-ပါး။ ။ ၎င္း၏ သ႐ုပ္အေျဖ (ဒုစ႐ိုက္ ၁၀-ပါး)မွာ ထင္ရွားအံ့။
ကာယဒြါရ ၃-ပါး။ ။ ၎င္း၏ သ႐ုပ္အဓိပၸါယ္ (ကာယကံမ်ိဳး ၃-ပါး) ႏွင့္ အရတူျဖစ္သည္။
ကာယမ်ိဳး ၃-ပါး။ ။ ကာယေခၚ အမ်ိဳးအစား ၃-ပါး။
(၁) သသမၻာရကာယ- ၃၂ ေကာ႒ာသ အေဆာင္အဦႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခႏၶာ၊
(၂) ပသာဒ ကာယ- ကာယပသာဒ႐ုပ္ေတြ႕ထိမႈ အသိရွိရာဌာန၊
(၃) ေစာပန ကာယ- လက္ေျခစသည္ လႈပ္ရွားေအာင္ ျပဳမူတတ္ေသာ ၀ိညတ္။
ကာယာႏုဂတတရား ၁၀-ပါး။ ။ ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာတို႔ေသာ္မွ မေရွာင္ မခ်န္ မည္သည့္ကုသုိလ္ကံမ်ိဳးကမွတားျမစ္၍မေပးႏိုင္၊ ကိုယ္ကာယရရွိသူတိုင္း အစဥ္အျမဲလိုက္၍ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာတရားမ်ိဳးဟူ၏။ ဆ႒-မိလိႏၵပဥႇာ ၂၄၆။
(၁) သီတံ- အေအး၊
(၂) ဥဏွံ- အပူ၊
(၃) ဇိဃစၦာ- ဆာေလာင္၊
(၄) ပိပါသာ-ေရငတ္၊
(၅) ဥစၥာေရာ- က်င္ႀကီးစြန္႔၊
(၆) ပႆာ၀- က်င္ငယ္စြန္႔၊
(၇) ထိနမိဒၶ- အိပ္ငိုက္၊
(၈) ဇရာ-အိုမင္းႀကီးရင့္၊
(၉) ဗ်ာဓိ- နာ၊
(၁၀) မရဏ- ေသရျခင္း။
ကာရက ၆-ပါး။ ။ ျမန္မာသဒၵါႏွင့္ ပါဠိသဒၵါဆရာတို႔ အသံုးျပဳသည့္ လကၡဏာ ၆-ပါးဟူလို။
(၁) က၊ သည္၊ လကၡဏာရွိေသာ ကတၱဳကာရက၊ ကတၱား၊
(၂) ကို၊ သို႔၊ လကၡဏာရွိေသာ ကမၼကာရက၊ ကံ၊
(၃) ျဖင့္ လကၡဏာရွိေသာ ကရဏ ကာရက၊ က႐ိုဏ္း၊
(၄) အား၊ ငွာ၊ လကၡဏာရွိေသာ သမၸဒါနကာရက၊ သမၸဒါန္၊
(၅) က၊ မွ၊ ေအာက္ ထက္ လကၡဏာရွိေသာ အပါဒါနကာရက၊ အပါဒါန္၊
(၆) က၊ ၌၊ တြင္၊ မွာ လကၡဏာရွိေသာ ၾသကာသ ကာရက၊ ၾသကာသ။
ကာရန္ႀကီး ၁၆-ပါး၊ ကာရန္ငယ္ ၆၄-ပါး။ ။ ဤ၌ ကာရန္ႀကီးကို "မူလကာရန္" ကာရန္ငယ္ကို "အသံကာရန္" ဟူ၍ ေခၚဆိုၾကကုန္ေသး၏၊ ျမန္မာ့ ကဗ်ာစာဆိုေတာ္ ပညာရွိႀကီးမ်ားသည္ ကာရန္ကို လြန္စြာ အေလးျပဳ႐ိုေသၾကကုန္၏၊
၃-လံုးစပ္၊ ၄-လံုးစပ္၊ ၅-လံုးစပ္၊ လကၤာဟူသမွ် မူလကာရန္ ၁၆-တန္အတိုင္းသာ လိုက္နာ စပ္ဆိုျမဲျပဳၾကကုန္သည္။
၁။ အ ကာရႏၲာဒိ ကာရန္ၾကီး ၃-လံုး။
(၁) အ။
(၂) အာ။
(၃) အား။
၂။ ဣ ကာရႏၲာဒိ ကာရန္ၾကီး ၃-လံုး။
(၄) အိ (မူလ ေရးနည္း)၊ -------ဣ (အတို ေရးနည္း)။
(၅) အီ (မူလ ေရးနည္း)၊ -------ဤ (အတို ေရးနည္း)။
(၆) အီး (မူလ ေရးနည္း)။
၃။ ဥ ကာရႏၲာဒိ ကာရန္ၾကီး ၃-လံုး။
(၇) အု (မူလ ေရးနည္း)------- ဥ (အတို ေရးနည္း)။
(၈) အူ (မူလ ေရးနည္း) -------ဦ ဥဳ (အတို ေရးနည္း)။
(၉) အူး (မူလ ေရးနည္း)------- ဦး ဥဳး (အတို ေရးနည္း)။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ဦ၊ ဦး- သုဓမၼာဂိုဏ္းသံုး၊ ဥဳ၊ ဥဳး- ေရႊက်င္ဂိုဏ္းသံုး။
၄။ ေအ ကာရႏၲာဒိ ကာရန္ၾကီး ၃-လံုး။
(၁၀) ေအ (မူလ ေရးနည္း)------- ဧ(အတို ေရးနည္း)။
(၁၁) ေအ့ (မူလ ေရးနည္း)------- ဧ႔ (အတို ေရးနည္း)။
(၁၂) ေအး(မူလ ေရးနည္း)------- ဧး(အတို ေရးနည္း)။
၅။ အယ္ကာရႏၲာဒိ ၃-လံုး
(၁၃) အဲ အယ္ (မူလ ေရးနည္း)------- အဲ (အတို ေရးနည္း)။
(၁၄) အဲ့ အယ့္ (မူလ ေရးနည္း)------- အဲ့ (အတို ေရးနည္း)။
(၁၅) အဲး အယ္း (မူလ ေရးနည္း)------- အဲး (အတို ေရးနည္း)။
ေနာက္ပစ္ ယသတ္ အသံတူ။
၆။ ေအာ္ ကာရႏၲာဒိ ၃-လံုး
(၁၆) ေအာ္ (မူလ ေရးနည္း)------- အ္(အတို ေရးနည္း)။
(၁၇) ေအာ့ (မူလ ေရးနည္း)------- ၾသ႕(အတို ေရးနည္း)။
(၁၈) ေအာ (မူလ ေရးနည္း)------- ၾသ(အတို ေရးနည္း)။
၇။ က, သတ္ကာရန္ ၃-လံုး
(၁၉) အက္
(၂၀) အိုက္
(၂၁) ေအာက္
၈။ င, သတ္ကာရန္ ၉-လံုး
(၂၂) အင္
(၂၃) အင့္
(၂၄) အင္း
(၂၅) အိုင္
(၂၆) အိုင့္
(၂၇) အိုင္း
(၂၈) ေအာင္ (မူလ ေရးနည္း)------- ၾသီ(အတို ေရးနည္း)။
(၂၉) ေအာင့္
(၃၀) ေအာင္း (မူလ ေရးနည္း)------- ၾသင္း ၾသီ (အတို ေရးနည္း)။
ပိတ္ရြတ္(ေအည္)ႏွင့္ မစပ္ေကာင္း
၉။ စ, သတ္ ကာရန္ ၁-လံုး
(၃၁) အစ္
၁၀။ ပိတ္ရြတ္ ညသတ္ကာရန္ ၃-လံုး
(၃၂) ေအည္ (မူလ ေရးနည္း)------- ေအွ္ (အတို ေရးနည္း)။
(၃၃) ေအည့္ (မူလ ေရးနည္း)------- ေအွ္႕ (အတို ေရးနည္း)။
(၃၄) ေအည္း (မူလ ေရးနည္း)------- ေအွ္း(အတို ေရးနည္း)။
ပိတ္ရြတ္ (ေအည္)ႏွင့္ င, သတ္မစပ္ေကာင္း
၁၁။ ဖြင့္္ရြတ္ ညသတ္ကာရန္ ၃-လံုး
(၃၅) အည္ (မူလ ေရးနည္း)------- အွ္ (အတို ေရးနည္း)။
(၃၆) အည့္ (မူလ ေရးနည္း)------- ၏ (အတို ေရးနည္း)။
(၃၇) အည္း (မူလ ေရးနည္း)------- အွ္း(အတို ေရးနည္း)။
လံုးတင္ႏွင့္မစပ္ေကာင္း
၁၂။ တ, သတ္ ကာရန္ ၃-လံုး။
(၃၈) အတ္
(၃၉) အိတ္
(၄၀) အုတ္
ပ, သတ္ ႏွင့္မစပ္ေအာင္း
၁၃။ န, သတ္ ကာရန္ ၉-လံုး
(၄၁) အန္
(၄၂) အန္႔
(၄၃) အန္း
(၄၄) အိန္
(၄၅) အိန္႔
(၄၆) အိန္း
(၄၇) အုန္
(၄၈) အုန္႔
(၄၉) အုန္း
မ, သတ္ ႏွင့္ မစပ္ေကာင္း
၁၄။ ပ, သတ္ ကာရန္ ၃-လံုး
(၅၀) အပ္
(၅၁) အိပ္
(၅၂) အုပ္
တ, သတ္ ႏွင့္ မစပ္ေကာင္း
၁၅။ မ, သတ္ ကာရန္ ၉-လံုး
(၅၃) အမ္ (မူလ ေရးနည္း)------- အံ(အတို ေရးနည္း)။
(၅၄) အမ့္ (မူလ ေရးနည္း)------- အံ့ (အတို ေရးနည္း)။
(၅၅) အမ္း (မူလ ေရးနည္း)------- အံး (အတို ေရးနည္း)။
(၅၆) အိမ္ (မူလ ေရးနည္း)------- အႎ (အတို ေရးနည္း)။
(၅၇) အိမ့္ (မူလ ေရးနည္း)------- အႎ့ (အတို ေရးနည္း)။
(၅၈) အိမ္း (မူလ ေရးနည္း)------- အႎး (အတို ေရးနည္း)။
(၅၉) အုမ္ (မူလ ေရးနည္း)------- အံု ဥံ (အတို ေရးနည္း)။
(၆၀) အုမ့္ (မူလ ေရးနည္း)------- အံု႔ (အတို ေရးနည္း)။
(၆၁) အုမ္း (မူလ ေရးနည္း)------- အံုး(အတို ေရးနည္း)။
န, သတ္ႏွင့္ မ, သတ္မစပ္ေကာင္း
"ဥသရတြင္၊ လ၀က္တင္၊ ထိုတြင္ဗိႏၶဳစက္။
ဥံဳဟု ဖတ္ေလ၊ ပါဌ္အေန၊ ေအာင္ျမင္ေစ အနက္။"
၎ ဥပေဒသ အလို (ဥံ)မွ ယခုသံုး ဥံဳ သို႔ ေျပာင္း လာေၾကာင္းမွတ္ေလ။
၁၆။ ၀, သတ္ကာရန္ ၃-လံုး
(၆၂) အို၀္ (မူလ ေရးနည္း)------- အို (အတို ေရးနည္း)။
(၆၃) အို၀့္ (မူလ ေရးနည္း)------- အို႔ (အတို ေရးနည္း)။
(၆၄) အို၀္း (မူလ ေရးနည္း)------- အိုး(အတို ေရးနည္း)။
* ၀, သတ္အထူး ၁-လံုး
ေအာ၀္ (မူလ ေရးနည္း)------- ေၾသာ၀္ (အတို ေရးနည္း)။
၎ကို ကာရန္ၾကီး ၁၆-ပါး၊ ကာရန္ငယ္ ၆၄-ပါးမွ လႊတ္ထား ၾကသည္။
ကာလ ၃-ပါး။ ။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္။ ပါ။ ၅၁။ ႒။ ပ-အုပ္ ၂၂၇- ၂၂၈၊ အခ်ိန္အခါမ်ိဳး ၃-ပါးဟူ၏။
(၁) အတီသ-လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊
(၂) အနာဂတ- မလာေရာက္ေသး မျဖစ္ေသးေသာ အနာဂတ္ကာလ၊
(၃) ပစၥဳပၸႏၷ- ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ။
ကာလ ဒါနမ်ိဳး ၅-ပါး။ ။ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေကာင္းျမတ္ေသာ ေပးလႉျခင္းငါးပါးဟူ၏၊ ပဥၥဂၤုတၱရပါဠိေတာ္သုမန၀ဂ္။
(၁) အာဂႏၲဳကဒါန- ဧည့္သည္မ်ားအား ေပးလႉျခင္း၊
(၂) ဂမိက ဒါန- ခရီးသြားမ်ားအားေပးလႉျခင္း၊
(၃) ဂိလာန ဒါန- လူနာမ်ားအားေပးလႉျခင္း၊
(၄) ဒုဘိကၡ ဒါန- ငတ္မြတ္ပါးရွား ဒုကၡသည္မ်ားအားေပးလႉျခင္း၊
(၅) သီလ၀ႏၲ န၀ဖလ ဒါန- မိမိတို႔ လယ္ယာဥယ်ာဥ္မွ ေပၚဦးစသီးႏွံတို႔ကို သီလရွိသူတို႔အားေပးလႉၿပီးမွ စားျခင္း။
ကာလိက ၄-ပါး။ ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အခါအခြင့္ႏွင့္ပိုင္းျခား၍ အကပ္ခံရပံုႏွင့္ မည္သည့္၀တၳဳကို မည္သည့္အခ်ိန္အခါ အထိသာသံုးေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုဆိုေသာ ဘုရားရွင္ ပညတ္ခ်က္ ေလးပါး၊ ဥပုသ္သည္မ်ားႏွင့္လည္းသက္ဆိုင္သည္။
(၁) ယာ၀ ကာလိက- စပါးမ်ိဳး ပဲမ်ိဳး အသီးႀကီး ၉-မ်ိဳးစေသာ အာဟာရကိစၥကို ၿပီးေစႏိုင္သည့္
၀တၳဳဟူသမွ်၊ ၎င္းကို အာ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္မွ မြန္းတည့္အထိသာ အကပ္ခံေကာင္း သံုးေဆာင္ေကာင္း
သည္။
(၂) ယာမ ကာလိက- ဘုရားခြင့္ျပဳေတာ္မူေသာ အေဖ်ာ္ရွစ္ပါးႏွင့္ အႏုေလာမ အေဖ်ာ္တို႔တည္း၊ ၎င္းကိုယေန႔ ေနအာ႐ုဏ္တက္မွ နက္ျဖန္ အာ႐ုဏ္တက္အထိ တစ္ယံအတြင္း သံုးေဆာင္ေကာင္း အကပ္ခံေကာင္းသည္။
(၃) သတၱာဟ ကာလိက- ေထာပတ္ ဆီဦး ဆီ ပ်ား တင္လဲ ထန္းလ်က္ သၾကား ၾကံသကာ ေဆးငါးပါးတို႔တည္း၊ ၎င္းကို တစ္ခါအကပ္ခံထားလွ်င္ ခုနစ္ရက္အထိ သံုးေဆာင္ေကာင္းသည္။
(၄) ယာ၀ ဇီ၀က- ျပခဲ့ၿပီးေသာ ကာလိက ၃-ပါးႏွင့္ ကာလိကမွ လြတ္ေသာ ေရ ဒန္ပူခ်န္ထား၍
ၾကြင္းေသာ ဆီးျဖဴ သွ်ိသွ်ား သဖန္းခါးစေသာ အာဟာရကိစၥကို မၿပီးေစႏိုင္သည့္ ေဆးဘက္၀င္ေသာအျမစ္ အရြက္ အသီး အေခါက္စသည္တို႔တည္း၊ ၎င္းကို တစ္ခါအကပ္ခံ
ထားလွ်င္ အသက္ရွင္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး သံုးေဆာင္ႏိုင္သည္၊ ေရ ဒန္ပူတို႔ကား ကာလိကေလးပါးမွ လြတ္သည္၊ အကပ္ခံဖြယ္ ကိစၥမရွိ၊ ဥပုသ္သည္မ်ားကား ယာ၀ကာလိကကို ေနလြဲသည္မွ မစားရေခ်၊ က်န္ ၃-ပါးကား စားႏိုင္၏။
No comments:
Post a Comment